İçinde bulunduğumuz yüzyılda atadan kalma satış ve pazarlama yöntemleri artık son bulmuştur.
Bugün üretim, satış ve pazarlamanın her safhasında bilimsel yöntemlerden istifade edilmektedir.
Özellikle satış ve pazarlama aşamasında insan psikolojisi biliminden istifade edilerek yöntemler geliştirilmektedir.
Geliştirilen bu yöntemlerden perakende satış mağazaları yeterince istifade etmiştir.
İkinci dünya savaşından sonra dev sermaye birikimleri oluşmuştur. İlk yıllarda sermaye yalnız üretimle ilgilenirken son yıllarda perakende ve mağazacılıkta dönen sıcak paraya göz dikmiş, iştah kabartmış, dünya çapında dev perakende mağazacılık zincirleri kurulmuştur.
Dev perakende mağazacılık akımından sektörümüzde nasibini almıştır. Kurulan büyük yapı marketlerde laminat parke ürünü üzerinde türlü fiyat ve satış cambazlıkları yapılmaktadır.
Özellikle ucuz fiyatlar ile satışa sunulan kalitesiz, fason üretim ürünler, laminat parkede kampanya yazıları bilinçsiz müşteriler üzerinde büyük etki yapmaktadır.
Aklınıza şu sorunun geldiğini duyar gibiyim!
Acaba her yapı market için bu yazılanlar geçerli midir?
Sanırım bir kaç tane kalitesini, güvenirliliğini ispatlamış yapı marketin dışında bu söylem geçerlidir.
Yapmanız gereken; Yapı marketlerinde laminat parke ürünü için yapıla gelen birkaç satış politikasını bilmenizdir.
Öncelikle büyük satış mağazaları çok ucuz, piyasa fiyatları altında mutlaka bir fiyat belirler. Bu fiyata adi, kalitesiz hatta defolu bir laminat parke yerleştirir. Adını da kampanya koyar!
Öyle ki koymuş olduğu ucuz laminat parkeyi bile pahalı satar. Çünkü kampanyalı olan ürünün asıl değeri zaten o ve daha aşağısıdır.
Yapı markette dikkat edin tek fiyat yoktur. Birçok fiyat vardır.
Nedeni?
Ucuzu arayana da, kaliteyi arayana da satış yapma çağrılarıdır.
Hatta kaliteli laminat parkeyi de olması gereken fiyatın üstünde satarlar.
Dikkat edin kampanya ile satılan laminat parke markası hangi fabrikadır?
Örneğin; Büyük yapı marketlerinde çamsan, moonloc, vario, peliparquet, floorpan gibi marka olmuş laminat parke ürünlerinde nedense hiç kampanya yoktur. “Bu markalar satılsa bile ucuz değildir.”
Kampanyalı ürünler genellikle ithal laminat parke firmalarından seçilmektedir.
Ayrıca kaındl, meister, krono gibi bilinen kalitesini ispatlamış ithal ürünlerde kampanya yapıldığını da hiç görmedim.
Kampanyalı laminat parkeler genellikle;
Laminat parke fabrikasının satamadığı albenisi olmayan renkler toplanarak kampanyalı ürünlere dâhil edilir.
Yâda kalınlığı 6 ve 7 milim kalitesiz laminat parkeler seçilir.
Veya boyalı, düz yüzey laminat parkeler satışa sunulur.
Hatta gönye kaçıklığı, çap farkı, renk desen tabakası arızalı bozuk düşük kalite ürünler kampanya adı ile değerinin üstünde fiyatlar ile müşteriye sunulur.
Satan karlı; Hem en ucuz ürünü biz satarız sloganını halka inandırabileceği fiyatı yakalamıştır.
Müşteri mutlu en düşük fiyata laminat parkesini mal etmiştir.
Sonuç: Ülke ekonomisi kayıptadır! Ülkemiz birkaç yılda sökülüp atılacak yeni bir çöp laminat parke sahibi olmuştur!
Yazar: Ahmet Kanburoğlu
Benzer Makaleler
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Dikkat: Yorum yâda sorunuzu gönderirken, yorum kutusuna yazınızı yazın.
Sonra; Yorumlama biçimi kutusundaki Profil Seçin Butonundan Name/URL linkini seçerek sadece adınızı yazın.
Yorum Göndere Basın!
Eğer yayınlanmaz ise tekrar Yorum Göndere Basın
Görüşlerinize önem veriyoruz!